
W Stanach Zjednoczonych istnieje ponad 10 000 banków i spółdzielczych kas pożyczkowych, które konkurują o klientów.
Stopy procentowe są na najniższym poziomie od dekady dla kont czekowych i oszczędnościowych. Obecna średnia stopa oprocentowania 0,10% na amerykańskich kontach oszczędnościowych to długa droga od lat 80-tych, kiedy banki często wypłacały 5% lub więcej. Zmusiło to banki do zwiększenia zakresu usług i udogodnień, aby zadowolić klientów i zachować ich aktywa.
Istnieje jednak ogromna rozbieżność co do tego, jak dobrze sobie w tym radzą banki. Aby ocenić, które firmy mają najbardziej zadowolonych klientów, Forbes nawiązał współpracę z firmą Statista, zajmującą się badaniami rynku, w celu przeprowadzenia ankiety wśród ponad 25 000 osób w USA na temat ich relacji bankowych. Rezultatem jest nasze drugie coroczne spojrzenie na najlepsze banki i spółdzielcze kasy oszczędnościowo-kredytowe w stanie.
Konsumentom zadano 20 pytań dotyczących ich transakcji finansowych. Banki i spółdzielcze kasy oszczędnościowo-kredytowe zostały ocenione na podstawie ogólnych rekomendacji i satysfakcji oraz pięciu subwymiarów (zaufanie, regulamin, usługi oddziałowe, usługi cyfrowe i doradztwo finansowe). Ogólne wyniki wahały się od 57,2 do 96,2.
Narracje NBA dla czterech pozostałych drużyn w fazie play-off
Z ostatecznego rankingu wykluczono krajowe instytucje finansowe posiadające oddziały w co najmniej 15 państwach. Wśród 13 pominiętych banków ogólnokrajowych znalazły się Bank of America, Chase Bank, PNC Financial, US Bank i Wells Fargo. Navy Federal Credit Union, która działa w 30 stanach, była jedyną kasą kredytową wyeliminowaną ze względu na swoją skalę.
Od jednego do pięciu banków i do 10 spółdzielczych kas oszczędnościowo-kredytowych w większych stanach przyznano tytuł najlepszego stanu na podstawie liczby odpowiedzi w każdym stanie. Ogółem zakwalifikowano 182 spółdzielcze kasy pożyczkowe i 149 banków, co stanowi 3,1% ogólnej liczby amerykańskich instytucji finansowych.
Amerykanie generalnie dobrze oceniają swoje instytucje bankowe pod względem zadowolenia, uzyskując średnio 4,2 w skali od jednego do pięciu. Ale banki nie mogą dotykać spółdzielczych kas pożyczkowych; średnio 4,5.
Istnieje ponad 5000 spółdzielczych kas pożyczkowych z 117 milionami członków w całych Stanach Zjednoczonych. Spółdzielcze kasy oszczędnościowo-kredytowe zazwyczaj mają niższe opłaty i oferują lepsze stopy procentowe niż tradycyjne banki, a model non-profit, w którym członkowie są właścicielami, stawia klienta na pierwszym miejscu, co skutkuje wyższymi poziom satysfakcji.
Unia kredytowa z najwyższym wynikiem ogólnym (96,2) to First Peoples Community Credit Union. Instytucja Cumberland w stanie Maryland została założona w 1959 roku w celu zaspokojenia potrzeb finansowych Amcelle Corporation. Firma First Peoples rozwinęła się w ciągu następnych sześciu dekad, obsługując wybrane hrabstwa w Maryland, Pensylwanii i Zachodniej Wirginii. Unia kredytowa uzyskała ponadprzeciętne wyniki we wszystkich dziedzinach, ale najlepiej wypadła w zakresie usług oddziałów i usług cyfrowych dla ponad 30 000 członków / właścicieli.
Spółdzielcze kasy pożyczkowe zazwyczaj działają lokalnie, ale cztery z nich zostały uznane za najlepsze w stanie w wielu lokalizacjach. BCU, która pierwotnie została założona cztery dekady temu jako unia kredytowa Baxter Healthcare, znalazła się w pierwszej czwórce w Illinois i Minnesocie. Digital Federal Credit Union to największa unia kredytowa w Nowej Anglii, wysoko oceniana zarówno w Massachusetts, jak i New Hampshire.
Mountain America Credit Union zajęła pierwsze miejsce w Utah i piąte w Idaho. Security Service Federal Credit Union znalazła się w pierwszej trójce w Kolorado i Teksasie.
Huntington był bankiem o najlepszych wynikach w wielu stanach. Bank z siedzibą w Columbus w Ohio, który ma aktywa o wartości 108 miliardów dolarów, uzyskał bardzo dobrą ocenę w sześciu stanach, w tym pierwszym w Kentucky i Wisconsin, a drugim w Michigan i Pensylwanii. Żaden inny bank nie znalazł się na pierwszym miejscu w więcej niż jednym stanie. Zaufanie było najważniejszym atrybutem, który klienci Huntington przypisywali swojemu bankowi.
Huntington rozwija nowe inicjatywy w zakresie obsługi swojej bazy klientów. Najnowszym jest ulepszenie sztucznej inteligencji do platformy cyfrowej o nazwie Huntington Heads Up. Funkcje obejmują alerty, gdy saldo może nie pokryć nadchodzących opłat w oparciu o typowe wydatki; alerty o płatnościach za subskrypcję, w tym o zakończeniu bezpłatnych okresów próbnych; oraz ochrona przed podwójnymi opłatami od dostawców.
Capital One był jedynym innym bankiem, który uzyskał wysokie oceny w więcej niż trzech stanach. Należy do najlepszych w Delaware, Luizjanie, Maryland, Wirginii i Dystrykcie Kolumbii. Capital One rozszerzył swoją działalność na bankowość detaliczną w połowie 2000 roku, a jego działalność internetowa przeżyła wstrząs wraz z przejęciem ING Direct w 2012 roku. Według klientów usługi cyfrowe były najsilniejszym atrybutem.