Dlaczego dom z opłaconym domem jest kluczową częścią mojego planu finansowego

Category: Miesięczna Rata
17 lutego 2021

Jeszcze kilka lat temu byłem pewien, że będę najemcą na całe życie. Ale kiedy urodziły się moje dzieci, chciałem zapewnić im solidne środowisko domowe i nie musieć się przeprowadzać, gdy mój właściciel zdecydował się wprowadzić zmiany. Mając to na uwadze, zdecydowaliśmy się kupić niedrogi dom startowy, podczas gdy nadal wynajmowaliśmy za granicą.

Od tego czasu zmniejszyliśmy wielkość tego domu i nadal wynajmujemy go najemcom. Przeprowadziliśmy się do mniejszej posiadłości, którą posiadamy w znacznie lepszej lokalizacji i jak dotąd okazuje się, że jest to jedna z najmądrzejszych decyzji, jakie kiedykolwiek podjęliśmy.

Dom bez hipoteki zapewnia opcje i bezpieczeństwo finansowe, nie wspominając o spójnym środowisku domowym dla moich chłopców. Posiadanie domu nie powstrzymuje nas przed długimi podróżami, w rzeczywistości umożliwia nam podróżowanie do nowych, droższych miejsc docelowych (więcej o tym, jak dalej w tym miejscu). To powiedziawszy, miesięczna rata kredytu hipotecznego musi być spłacana co miesiąc i są to pieniądze, które moglibyśmy wykorzystać, aby zasilić nasz fundusz podróżny.

Aktualizacja: luty 2018. Od spłaconego domu dzieli nas tylko jedna płatność. Dojście do tego etapu było kulminacją wielu różnych wysiłków, w tym sprzedaży wynajmowanej nieruchomości, oszczędzania jak szaleni ludzie i, oczywiście, redukcji, aby mieć mniejszy kredyt hipoteczny.

Kupiliśmy nasze miejsce za 195 000 $ w 2013 roku. Kiedy kupowaliśmy, było ono warte około 220 000 $ (zarabiasz na zakupach) i prawdopodobnie wynosi obecnie około 260 000- 280-000 $ po przeprowadzonych przez nas renowacjach.

Chcieliśmy opłacić dom do 40 lat i osiągnęliśmy to na 38 i 35.

Oto dlaczego chcieliśmy opłacić dom, mimo że planujemy życie w podróży.

Twoje płatności ostatecznie się kończą

Po spłaceniu kredytu hipotecznego możesz mieszkać w swoim domu do końca życia, płacąc tylko koszty ubezpieczenia i podatków od nieruchomości oraz koszty utrzymania. Problem z wynajmem polega na tym, że czynsz nigdy się nie kończy. Czynsze stale rosną wraz z upływem czasu, podczas gdy odsetki od kredytu hipotecznego będą się zmniejszać w miarę spłaty kapitału. Powodem, dla którego wiele osób decyduje, że własność nie jest dla nich, jest ogromna kwota odsetek, które płacisz, jeśli bierzesz kredyt hipoteczny na pożyczkę długoterminową. Zamierzamy spłacić kredyt hipoteczny wcześniej, aby zminimalizować nasz koszt odsetek.

Możesz wykorzystać kapitał własny do wynajmu nieruchomościInnym powodem, dla którego lubimy posiadać własną nieruchomość, jest to, że możemy wykorzystać kapitał własny w postaci kredytu hipotecznego na dom do wykorzystania na wynajem nieruchomości. W tej chwili moglibyśmy zaciągnąć pożyczki w wysokości 150 000 dolarów, aby kupić kilka nowych nieruchomości. Nie planujemy, ale miło jest mieć taką opcję.

Możesz wbić gwóźdź w ścianę – lub usunąć ścianęNie potrafię przecenić, jak cudownie jest udekorować przestrzeń według własnego gustu. Możesz powiesić zdjęcie na prawdziwym haczyku lub wyremontować, nie martwiąc się, że wynajmujący zabiorą Ci niezłe pieniądze z Twojego depozytu.

Żadnych inspekcjiJak poniżające są inspekcje nieruchomości? Zawsze ich nienawidziłem, ale jako właściciel rozumiem, dlaczego są potrzebne. Oto jeden z wielu problemów, które po prostu znikają, gdy zostajesz właścicielem domu do wynajęcia.

Twój dom zapewnia opcje podróżyKolejną zaletą posiadania własnego domu jest możliwość zamiany domu z innymi właścicielami domów na całym świecie podczas podróży. Niedawno opublikowałem post na Facebooku dla rodzin szkolących się na całym świecie, pytając, czy ktoś byłby zainteresowany zamianą naszego domu w Christchurch w Nowej Zelandii na gdzieś za granicą. Otrzymałem odpowiedzi dotyczące domów na Hawajach, Alabamie i Los Angeles. Za cenę mojego własnego kredytu hipotecznego mogę uzyskać dostęp do bardzo drogich miejsc na świecie.

Jeśli chcemy wyjechać na dłużej, możemy przechować nasze rzeczy do przechowalni i wynająć dom najemcom. Lub możemy go wynająć jako krótkoterminowy wynajem wakacyjny podczas podróży. Opcje, ludzie!

Jeśli wszystko pójdzie w gówno, nadal masz dach nad głowąWiesz, życie. Zdarza się. Praca gubi się, dochody spadają. Jeśli jesteś właścicielem domu (lub jego znacznej części), prawdopodobnie możesz przeżyć finansową burzę gówna, zmniejszając spłaty z powrotem do odsetek lub nawet biorąc urlop na spłatę, jeśli masz wystarczająco dużo kapitału.

Dom się opłaca, co teraz?

Wszyscy jesteśmy więc przekonani, że spłata kredytu hipotecznego to dobry pomysł. Jedynym problemem jest to, co nastąpi później. Czy możesz uwierzyć, że jednym z najczęstszych sposobów, w jaki ludzie znajdują ten artykuł, jest wpisanie w Google „co teraz opłacone?

Mogę, ponieważ kredyt hipoteczny to tak ogromna kwota, że ​​większość ludzi nie spodziewa się spłaty go wcześniej. Ludzie nie mówią o życiu bez kredytu hipotecznego. Banki i instytucje finansowe nie przygotowują nas do życia po spłacie kredytu hipotecznego.

W rzeczywistości jednym z powodów, dla których zwlekałem z dokonaniem ostatniej płatności, jest to, że przez długi czas nie byłem pewien, co zrobić, gdy dom się opłaci – więc nie jesteś sam.

Planowanie, co zrobić ze spłatą kredytu hipotecznego każdego miesiąca po spłacie naszego domu, to coś, nad czym dużo się zastanawiałem i myślę, że w końcu wymyśliłem plan.

Oto, co robimy z naszymi pieniędzmi, kiedy dom jest spłacany.1. Świętować (i wychowywać)Świętuj swoje osiągnięcie! Spłaciłeś swój dom. Urządzić imprezę. Wyjdź na kolację lub wybierz się na weekend w nowe miejsce. Rozpoznaj swoje osiągnięcie i wydaj trochę pieniędzy, jeśli chcesz – co może być trudne, jeśli spłaciłeś dług.

Nasz plan to wydać marcową spłatę kredytu hipotecznego na wielkanocny wypad. Jestem tym bardzo podekscytowany, ponieważ jest to namacalny sposób, aby pokazać naszym dzieciom, że ciężka praca i oszczędność mogą prowadzić do czegoś lepszego. Będziemy często rozmawiać o tym, jak płacimy za naszą zabawną rodzinną wycieczkę i że to z powodu poświęceń, jakie ponieśliśmy, spłacając dług.

2. Spłata innego długuJeśli masz inny dług, prawdopodobnie będzie on miał wyższą stopę procentową niż Twój kredyt hipoteczny. Spłata zadłużenia konsumenckiego lub pożyczek studenckich może być dobrym sposobem wykorzystania Twoich pieniędzy. W zależności od zadłużenia i własnego poziomu komfortu, możesz zdecydować się na spłatę 50% spłaty kredytu hipotecznego na poczet innego zadłużenia i 50% na wyhodowanie gniazda. Jestem wielkim fanem oszczędzania pieniędzy, kiedy spłacasz dług. Wyjątkiem jest sytuacja, gdy jesteś właścicielem wynajmowanej nieruchomości.

Mamy kredyt hipoteczny na naszej wynajmowanej nieruchomości, ale nie spłacimy go wcześniej. Moja strategia inwestycyjna polega na tym, aby moi najemcy płacili mój dług w formie czynszu, który płacą, a ponadto w Nowej Zelandii mamy ulgi podatkowe od zadłużenia z tytułu nieruchomości inwestycyjnych. Nie warto poświęcać nam czasu na spłatę pożyczki na naszą nieruchomość inwestycyjną, ponieważ jako regularnie otrzymujący wynagrodzenie mamy jeszcze wiele lat na płacenie podatków. Jednak kiedy nadejdzie czas przejścia na emeryturę, ponownie się zastanowimy.

3. Zapisz trochęJeśli tracisz część swoich zobowiązań finansowych, spłacając kredyt hipoteczny, powinieneś być w stanie zaoszczędzić część lub całość, jeśli nie masz innych długów do spłaty.

Od kwietnia będziemy w całości kierować spłatę kredytu hipotecznego na nasz fundusz wcześniejszych emerytur. Życie po spłacie kredytu hipotecznego nie będzie wyglądać inaczej, jeśli chodzi o nasze codzienne finanse, ponieważ nadal będziemy zarabiać tyle samo. Dlatego ma sens, że odmawiamy inflacji stylu życia i wykorzystujemy pieniądze do budowania naszego bogactwa.

Nasz fundusz wcześniejszych emerytur znajduje się obecnie w funduszu o niskich opłatach (Simplicity Growth tutaj w Nowej Zelandii), który inwestuje w fundusze Vanguard Index Funds.

4. Maksymalna liczba kont emerytalnychW zależności od tego, na jakim etapie swojej podróży finansowej jesteś, możesz mieć kilka lat regularnego dochodu. Jeśli otrzymasz od rządu lub pracodawcy odpowiednik środków emerytalnych, przeznaczenie części spłaty kredytu hipotecznego na maksymalizację tych korzyści jest naprawdę sprytnym posunięciem.

Gdy Twój dom zostanie spłacony, opcje, co zrobić z pieniędzmi, wydają się nieskończone. Jedno jest jednak pewne, bez względu na to, co zrobisz dalej, zawsze będziesz mieć dach nad głową. Nie ma lepszego uczucia.

• Bio
  • Najnowsze postyOstatnie posty Emmy (zobacz wszystkie)
  • Jak założyć blog o zarabianiu w pięciu łatwych krokach – 22 czerwca 2020 r
  • Płatne ankiety Australia: 14 legalnych witryn zwiększających dochody – 22 czerwca 2020 r8 praktycznych wskazówek dotyczących oszczędzania pieniędzy poprzez uprawę własnych warzyw – 28 kwietnia 2020 rpowiązane postyW zeszłym miesiącu pisałem o tym, jak żyjemy przy stałym budżecie. W tym poście wspomniałem…

Rzuciłeś codzienną kawę, korzystasz z transportu publicznego do pracy i masz pomysł na…

Dwa tygodnie temu mój główny projekt pracy miał datę końcową. Teraz nie mam regularnego…

28 myśli na temat „Dlaczego opłacony dom jest kluczową częścią mojego planu finansowegoMuszę się zgodzić, że jestem za zniszczeniem mojego kredytu hipotecznego. Wolałbym, aby wszystkie dodatkowe odsetki, które zapłaciłbym, były kumulowane na moją korzyść, a nie przeciwko mnie. Cenię również elastyczność / bezpieczeństwo wynikające z braku odpowiedzialności za dużą miesięczną płatność na rzecz banku. Myślę, że wiele osób zapomina, że ​​dopóki nie skończy się kredyt hipoteczny, to bank jest właścicielem twojego domu, a nie ty!

To są solidne powody, dla których dokonałeś wyboru! Debata między kupnem a czynszem sprowadza się do czegoś więcej niż tylko kwestii finansowych i myślę, że istnieją uzasadnione powody, aby robić jedno i drugie. To nie jest zwykły wydatek; to jest miejsce, w którym (prawdopodobnie) spędzasz codziennie ogromną ilość czasu. Nadal jestem właścicielem mojego mieszkania podczas podróży i zarabia na wynajmie, gdy nas nie ma. Jak powiedziałeś, można pocieszyć się, wiedząc, że zawsze możemy wrócić i mieć gdzie spać, jeśli coś pójdzie nie tak.

Świetny post Emma. Uważam, że posiadanie własnego domu to sprytne posunięcie. To wspaniale, że podczas podróży zarabiasz również pieniądze z domu. Przyjrzę się temu pomysłowi na zamianę domu, ponieważ zakwaterowanie podczas podróży to ogromny wydatek. Gdybym kupował po raz pierwszy, wybrałbym najtańszy dom, jaki mogłem, spłacić i zostać na miejscu. Następnie zwiększ moją wartość netto w inny sposób.

Naprawdę mam nadzieję, że zamiana domów zadziała, ponieważ pozwoli zaoszczędzić tak dużo pieniędzy. Poza tym podoba mi się pomysł pójścia tam, gdzie zabierze nas wiatr (lub dostępne zamiany domów).

Całkowicie się zgadzam.

Jesteśmy zwolennikami małych domów. Kupiliśmy 5 lat temu i nawet jeśli jestem bezrobotny, u rodzica w domu lub studiuję przez większość tego czasu, jesteśmy na dobrej drodze do spłaty kredytu hipotecznego w ciągu 5 lat. Teraz przyglądamy się opcjom inwestycyjnym, w tym nieruchomości na wynajem.

Dzięki temu będziemy mogli również więcej podróżować, co jest priorytetem w moim programie.

Racja – brak stresu związanego z kredytem hipotecznym, gdy jesteś rodzicem w domu lub między pracą, jest cudowny.

Jestem zdecydowanie fanem kupowania zamiast wynajmowania. Na koniec dnia dostajesz coś za swoje pieniądze! Twoje spłaty kredytu hipotecznego = dom. Wynajem nie daje takiej możliwości. Właściciel może cię wyrzucić, kiedy tylko zechce!

Zgadzam się, że dużą zaletą zakupu jest to, że pewnego dnia możesz pozbyć się tej płatności za dom. To jedna rzecz mniej, której potrzebujesz, aby pokryć dochód po osiągnięciu ogromnej wolności finansowej. Chociaż mam ochotę wypożyczyć za każdym razem, gdy coś się tu psuje haha

Myślę, że nawet w Auckland ma to sens, jeśli planujesz pozostać w miejscu i możesz zmienić to finansowo.

Dla mnie to tutaj dorastałem, gdzie są moi ludzie, praca, wszystko, czego chcemy.

Słusznie. Osobiście nie mogłem przełknąć wydania ponad pół miliona na jednostkę, ponieważ nie pozwoliłoby nam to podróżować, ale jeśli tego chcesz, to rozumiem. Dlatego opuściliśmy Sydney, kochałem tamtejszy styl życia, ale nie ma mowy, żeby wydać 700 tysięcy na mieszkanie.

Ponadto większość typów ERE / FIRE faktycznie posiada swój dom.

Własność własna jest kluczem do FI większości ludzi.

Jeszcze jedna wielka rzecz, jaką może przynieść spłacenie domu, o której niewiele osób zdaje sobie sprawę: Zmniejsz swoje potrzeby emerytalne. W badaniu, które przeprowadziłem dla jednego z moich ebooków, odkryłem, że spłata kredytu hipotecznego przed terminem może zmniejszyć liczbę lat, które musisz odłożyć na emeryturę o 25%.

Wow – to byłaby ogromna różnica. Płacenie czynszu, gdy żyjesz ze zmniejszonych dochodów, zdecydowanie nie jest optymalne!

Jestem za jednym i drugim – to zależy tylko od tego, na jakim etapie życia jesteś! Posiadanie domu w pewnym momencie nie miało sensu dla moich rodziców, ponieważ nie byli wystarczająco stabilni finansowo, aby zarządzać kredytem hipotecznym i spłacaliby ten kredyt do śmierci dosłownie i nadal byliby mu winni pieniądze. Wynajem zapewnił nam elastyczność w znalezieniu tego, co działało w naszym budżecie, a jako długoterminowi najemcy rzadko zdarzały się znaczne podwyżki czynszu. Chciałbym już mieć dla nich kapitał, ale wyprowadziłem się i konieczność zarządzania konserwacją z daleka nie byłaby możliwa. Moja ocalała rodzina nie jest godna zaufania, więc mam dach nad ich głowami i nie muszę się martwić o płacenie podatków ani za długoterminowe utrzymanie.

Jednak w rejonie zatoki nieruchomości są oburzające, a wynajem jest z tego powodu znacznie mniej stabilny. Miałem znajomych wycenionych z wynajmu przy jednym odnowieniu umowy o ponad 1000 dolarów miesięcznie. Tutaj, jeśli możesz uzyskać przyzwoitą cenę lub wyższą cenę (przyzwoita jest definiowana znacznie inaczej niż w pozostałej części kraju!), Lepiej będzie kupować i zasilać ten kredyt hipoteczny.

Zawsze pamiętam, że nawet jeśli spłacasz pożyczkę bezpłatnie i jasno, nadal masz roczny podatek od nieruchomości. To straszna rzecz, żeby o tym zapomnieć i stracić spłacony dom z powodu niezapłaconych podatków.

Mogliśmy zapłacić za nasz dom gotówką ze względu na spadek. Wiedzieliśmy, że nie chcemy kredytu hipotecznego; więc wyprowadziliśmy się z miasta do dużej posiadłości niedaleko 100-tysięcznego miasta. Szkoły są doskonałe; mamy wspaniałych sąsiadów; i jesteśmy tylko 90 minut od CBD w Melbourne, chociaż możliwości zatrudnienia w mieście 100 000 są doskonałe, więc nie musimy dojeżdżać do pracy. W czasie, gdy tu jesteśmy, wartość nieruchomości wzrosła do tego stopnia, że ​​gdybyśmy mieli ją sprzedać, moglibyśmy z łatwością zapłacić gotówką za dwa domy w innej nie-stołecznej części Victorii. Naprawdę, nieruchomości w Australii nie są drogie, jeśli nie kupuje się ich w stolicach.

Wierzymy, że posiadanie domu jest ważne; daje tak wiele opcji. Byliśmy rodziną z jednym dochodem; rodzina o dwóch dochodach; a teraz wracamy do bycia rodziną z jednym dochodem. Możemy sobie na to pozwolić, ponieważ nie musimy martwić się o spłatę czynszu czy spłatę kredytu hipotecznego. Możemy również pozwolić sobie na większe wybory z naszym zatrudnieniem – jeśli szukamy pracy, możemy poczekać, aż pojawi się odpowiednia praca, zamiast przyjmować pierwszą rzecz, która zostanie nam zaoferowana, ponieważ potrzebujemy pieniędzy. Ponadto kapitał własny w domu pozwala nam zaciągać pożyczki pod zastaw na inne inwestycje. (Nie zrobiliśmy tego, ponieważ nie pasuje to do naszych profili ryzyka; ale jest to strategia finansowa dla niektórych osób, zależna od ich profilu ryzyka). W przyszłości możemy zdecydować się na wynajem tego domu; lub tak jak powiedziałem, jeśli go sprzedamy, stać nas na zapłacenie gotówką za zakup dwóch kolejnych.Posiadanie naszego domu pozwoliło nam również dodać do niego wartość (coś, czego nie możesz zrobić, jeśli wynajmujesz): Kiedy przeprowadziliśmy się, układ był niezręczny i nie nadawał się na dom rodzinny. Zbudowaliśmy ściany, wyburzyliśmy ściany, stworzyliśmy pokoje, odnowiliśmy, wymieniliśmy itp. – wszystko to dodaje wartości.

Poza tym daje nam bezpieczne i stabilne miejsce do wychowania naszej rodziny. Bezcenne jest poczucie pewności, że dom jest nasz, a właściciel nie może nas wyrzucić lub bank nie może go odebrać.

To wszystko są doskonałe powody – a kluczem do sukcesu jest opłacenie domu! Posiadanie domu nigdy nie będzie tego warte, jeśli za każdym razem, gdy będziesz mieć szansę, ulepszysz go do większego domu – stale zwiększając raty kredytu hipotecznego. Jeśli jednak powiesisz w nich i spłacisz, powinieneś być gotowy!

Dzięki za udostępnienie i kontynuuj wspaniałe blogowanie!

Wymiana domów! Nigdy wcześniej o tym nie myślałem, ale brzmi to jak świetny pomysł.

Całkowicie się zgadzam, że brak kredytu hipotecznego jest tak ważny ze względu na bezpieczeństwo, jakie zapewnia. Oprócz podatków zawsze będziemy mieć miejsce, które możemy nazwać własnym, bez względu na to, co się stanie.

Dzięki Claudia! Nigdy też nie myślałem o zamianie domu, ale ma to duży sens.

Wow, świetny artykuł. My również wyruszyliśmy na ścieżkę ku wolności finansowej. Spłacany

Dom to dla nas ważny punkt. Uwielbiam również wszystkie twoje powody, by to spłacić. Piszę też o życiu bez długów na lifeforthepennywise.com. Uwielbiam też twoje pomysły na zamianę domu. Bardzo chciałbym tak zamienić swój dom w Kolorado! Tak zabawnie!

Zachęcający artykuł… obniżyliśmy również nasz kredyt hipoteczny do 5 cyfr i zamierzamy go wyeliminować w ciągu najbliższych dwóch lat. Nie mogę się doczekać!

Świetna robota przy obniżeniu kredytu, nie mogę się doczekać, aż zobaczę tył mojego!

Dobra rada! Myślę, że jeśli potrafisz być najemcą, jednocześnie oszczędzając i inwestując, to tak trzymaj. To właśnie robimy! Twoja rada dotycząca upewnienia się, że dom jest przystępny cenowo, ma jednak kluczowe znaczenie dla tej decyzji. Jestem bardzo podekscytowany tym, że Ty i Twoja rodzina chcecie podróżować po świecie i fajnie jest słyszeć, że nie boicie się być właścicielem domu, będąc poszukiwaczem przygód. Dobra robota!

Dzięki Javi! Kupno tańszego domu na początek znacznie ułatwia spłatę kredytu!

Mój dom będzie wolny od hipoteki w sierpniu, co jest dla mnie powodem do radości i smutku.

Mój syn Bret Aspling dał mi zaliczkę w wysokości 4000,00 we wrześniu 2000 r. Na czynsz za własny dom. Wynajęliśmy na 18 miesięcy, zanim mogłem się dostać i mieliśmy okresy finansowej niewypłacalności, kiedy budowa osiągnęła dno i stałem się niepełnosprawny. Ale ja razem, on i siostrzyczka wytrwali. Zmarł nagle 8 maja, a teraz mam zamiar przygotować go do sprzedaży tej jesieni. Po przeczytaniu kilku artykułów na blogu stwierdzających brak oszczędności lub niewielkie oszczędności w uzyskaniu 15 na 30, wiem tylko z mojego doświadczenia, że ​​była to znaczna oszczędność, a mój kredyt nie był zbyt dobry, mój kurs wynosił 7,5. Zapłaciłem 37 000 odsetek przez cały okres trwania pożyczki w wysokości 65 900 z pewnymi opóźnionymi opłatami. Warunki sprawiły, że zapłaciłem 119 000 odsetek w ciągu 30 lat. Mogłem rzucić szkołę w 9 klasie, ale nie jestem kompletnym idiotą.

Bardzo mi przykro z powodu twojej straty. Poza tym to spore osiągnięcie!

Cześć, jestem za 6 miesięcy od wyjazdu z rodziną na rok lub dwa, nie mogę się doczekać. Kluczem jest całkowite uwolnienie się od długów. Jestem w Christchurch na kurs pielęgniarski, jeśli nie jest to zbyt prześladowcze, czy chciałbyś się spotkać na drinka i porozmawiać o podróżach rodzinnych?

Cześć Tam, właśnie to widziałem! Kiedy jesteś w Chch? Mój przyjaciel prowadzi również niesamowitą rodzinną grupę podróżniczą z wieloma podróżującymi rodzinami Kiwi i Aussie. Powinieneś dołączyć: https://www.facebook.com/groups/familieswholovetravel/

Ha, to dopiero się pojawiło. Byłem tam w lutym, fajnie byłoby porozmawiać. Następnym razem!

Zostaw komentarz Anuluj odpowiedźTa strona używa Akismet do redukcji spamu. Dowiedz się, jak przetwarzane są dane Twoich komentarzy.

Witamy oszustów

Cześć, jestem Emma. Chcę podróżować po świecie z rodziną i jednocześnie budować bogactwo. Więc zabijam długi, oszczędzam jak wariatka i buduję strumienie dochodów, by sfinansować to marzenie, i dzielę się wszystkimi szczegółami na blogu. Więcej

We use cookies to provide you with the best possible experience. By continuing, we will assume that you agree to our cookie policy